onsdag den 20. august 2014

Skilsmissebarn - en ny identitet



In my memory of childhood, the sun shines,
A happy family and no worries...
Untill drips of darkness
fell upon my world
When did the darkness buy the right to my soul?
When did the sky become home for more clouds than sun?


When the pickture perfekt family broke, it broke into a thousend pieces.
Each piece, cought by the hand of darkness.
I have cried, a thousend tears,
the tears of my own lost hope,
the tears of my family
the tears of my brother, my sisters, my mother and my father
the tears of the death of safety in love.


The tears of sorrow, gave life to the seed of darkness, planted in my soul,


Dette digt skrev jeg efter mine forældres skilsmisse som tog hårdt på både jeg selv og resten af familien.
Skilsmissen betød en ny identitet. Skilsmissebarn frem for en del af en kernefamilie. Ulykkelige forældre og skænderier frem for glæde og tryghed. En tom stol ved bordet, glimt i øjet erstattet af tåre, trygheden revet væk, ord man ikke vil høre om en man elsker, sagt af den anden man elsker. 
Da mine forældre blev skilt kom det som et chok for mig, skilsmissen var lang og fyldt med drama, intriger, skænderier og voldsomme episoder som involverede alle i familien. Den dag i dag er familien stadig ikke sammen og flere er ikke på talefod. Da de blev skilt fik jeg min første depression, i skrivende stund kæmper jeg med den 4.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar