tirsdag den 11. oktober 2016

Fattigdom

De vil gøre det til en skam at være fattig, de vil give dig den tro, at det er selvforskyldt, selvvalgt. De hjemløse ligger på gaderne fordi de ikke kan lide hyggelige stuer, det er bare fordi de er dovne.

Men det er det ikke! Vi bor i et fucking rigt land og vi pisser på de svageste. De tager penge fra skoler og uddannelser, de tager maden og plejen fra de ældre og ud udskælder de syge og arvejdsløse. De sparer på de udsatte men løfter ikke en finger for dårlige arbejdsvilkår og løndumping. De lukker lovgivningen for flygtninge men åbner serviceloven for EU/Ø for deres arbejdskræft vil vi gerne have op og trykke de danske lønninger. Ved at sænke kontanthjælpen presser de lønningerne yderligere. De siger de gør det fordi kontanthjælpmodtagere hedder Karina og Robert og gider bare ikke. I virkeligheden er op mod 70-90 % af kontanthjælpsmodtagerne syge- fastlåst i systemet efter førtidspensionsreformen i 2013. Men nu er de dovne. Nogle dovne og døende i ressourceforløb - flere dør end kommer i arbejde - men hey det skal jo kunne betale sig at arbejde.
Og det kan fandme betale sig for de svin som sidder på Christiansborg og spreder løgn og høster fed hyre. Undskyld sproget men uretfærdighed har altid pisset mig groft off!

Jeg er fattig og de kan rende mig et vis sted. Enhedslisten og specielt Alternativet giver mig håb i debatten men jeg har også min egen stemme, min viden og min erfaring.
Jeg er fattig og offentlig forsørget - sygedagpenge. Du skal kunne lægge et budget i mindste detalje hvis du skal komme gennem laburenten som en måned kan være. Alt koster penge- også let det sociale- for vi laver jo noget sammen, vi går ud, spiser og drikker, holder fødselsdage eller andet.

I dag er det d. 11, alt er betalt og der er ca. 1500 kr. tilbage til resten af måneden.
Medicin, transport (!), forsikringer x 3, husleje, el, hundemad, Nadiamad, toiletpapir, tlf, internet, stort som småt løber det op.
Du skal ikke have dårlig hukommelse hvis du er syg og fattig. Opdager du først d. 23 at der ikke er mere medicin fordi den pakke du troede var der, tog du åbenbart sidste gang, så er det ikke godt. Du må ikke være forvirret og glemsom når du går rundt og er syg og fattig, for så skal du d. 23 vælge mellem alvorlge bivirkninger eller mad.  Desværre er netop de kognitive evner ramt af sygdommen, det er sku også for dovent af den sygdom...

Jeg hedder hverken Karina eller Robert og jeg er ikke betalt for min mening.
Jeg er ikke doven - jeg er syg og jeg er ikke alene - Vi er på vej, kampen kommer.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar