onsdag den 22. januar 2020

ego

Befri dit liv

Nogen mennesker griner andre bliver nærmest forskrækkede når jeg somme tider udtaler: en stemme i mit hoved sagde... Samfundet siger åbenbart at stemmer er fy fy, måske endda direkte skizosygt.
Jeg tror det er individuelt hvor mange stemmer man har i hovedet men lige nu vil vi fokuserer på den stemme vi alle har indeni. Den stemme som har ansvaret for vores overlevelse - vores ego. Vores ego er den centrale del af personligheden som bevidsthed, sansning, vilje, handling mm. er knyttet til. Noter dig lige bag øret at vores ego har fokus på ren overlevelse i et kortsigtet perspektiv og ikke på din livskvalitet.

"Du er da for dum". "Nu gjorde du det igen din idiot". "Det der kan du aldrig klare"er sætninger som falder let ud af egoets mund.
Vores ego har ikke vores livskvalitet i fokus men det har absolut indflydelse på det. Er du ikke bevidst om dit ego og hvordan det fungerer i dig, går du på gyngende grund over de varme flammer. Ego'et er din indre samtalepartner og det er obs på alt som det kan anskue som en trussel.

Et eksempel fra mit eget liv: Jeg har været afhængig af stoffer og jeg kæmper fortsat mod trangen.
Er du ikke opmærksom på dit ego, men lader i stedet den negative og konstante diskussion foregå uforstyrret, vil du i længden blive fysisk og psykisk nedbrudt. Dit centralnervesystem vil blive ramt af den negative energi og du vil begynde at føle dig presset, urolig, aggressiv, stresset og angst.

Et eksempel på



Ingen kommentarer:

Send en kommentar